dimecres, 18 de novembre del 2009

3. Seguiment i evolució de la Webquest


La primera dificultat a l’hora de posar en marxa aquesta PAC va ésser situar-me en el context i entendre i informar-me sobre les Webquests. És un recurs que sabia que existia però mai n’havia posat en pràctica cap, i al principi em va resultar una mica complicat d’iniciar. Cal a dir que el material enviat per la consultoria m’ha estat de gran ajut en aquest aspecte ja que no tant sols poder seguir pas a pas la creació d’una WQ sinó el fet de poder visualitzar WQ d’alumnes d’altres semestres m’ha ajudat molt a fer-me una idea del que se’ns demanava i de la riquesa d’aquest recurs atenent a les seves funcions didàctiques i motivadores envers al professorat i a l’alumnat.

Tot i això, la “novetada” d’utilitzar un recurs com les WQ, molt nou per mi, ha fet que hi hagi presència d’algun problema tècnic per accedir a l’espai WQ i dubtes entorn a com penjar la informació ja realitzada a la Web de manera satisfactòria.

Alhora de treballar els aspectes conceptuals de la PAC, em cal dir que en certs moments he tingut una mica de confusió amb els termes a tractar i a utilitzar ja que hi ha molts matisos i a vegades la informació que vols transmetre es veu distorcionada per aquest aspecte. En aquest sentit, la tasca en aquesta segona PAC és més fluïda gràcies al treball previ que vam poder realitzar a la primera pac, on ens vam situar entorn als conceptes interculturalitat i derivats i vam fer un anàlisi reflexiu de tots els conceptes que ara estem posant en pràctica.

Pel que fa al treball amb grup, el valoro com a molt enriquidor. En un primer moment ens va costar posar-nos en marxa però ben aviat van començar a sorgir les idees i no va ser massa dificultós posar-se d’acord. Entre els diferents membres del grup hem anat realitzant les tasques de manera conjunta, completant o modificant les propostes de cadascú. Alhora, quan hi ha hagut algun dubte els altres membres del grup han ajudat a trobar resposta al fet o oferint recursos per a solucionar-ho.
Hi ha un ritme de treball dinàmic que ha permès que tinguem pràcticament l’activitat acabada amb petits retocs a perfilar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada